fredag 15. oktober 2010

Hva er norsk for meg?

Dette er mitt første innlegg i denne bloggen, og det skal handle om mitt forhold til språket norsk.
Norsk er det språket jeg snakker til vanlig, altså mitt morsmål. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over hva norsk betyr for meg, for det er bare en naturlig del av livet mitt å bruke dette språket. Jeg synes det er morsomt med dialekter og forskjellige språk. Jeg har familie fra både Østfold og Oppland (ja, Totendialekta er ganske rar...), selv er jeg fra Bærum og bor nå i Lier, så det blir en fin blanding av alt mulig.
Jeg vet egentlig ikke hva mer det er å si om mitt forhold til norsk. Jeg synes det er et fint språk, mye enklere enn andre språk vi lærer på skolen (eks. engelsk og fremmedspråk).

Elin

1 kommentar:

  1. Det var egentlig faget norsk dere skulle skrive om, da. ;) Fine høstfarger i bloggen din!

    SvarSlett